onsdag 1 maj 2013

Vår värme

Idag har det varit en strålande dag, soligt, vårvärme till max.
En riktigt härlig dag.
Jag har sjungit Lalehs sång, vårens första dag. Och den lämnar att gunga inom en.
Skönt att man börjar känna värmen igen...
Drömde inatt att vi satte ut båten och tog oss en tur till vårt picknik ställe! Åååh vad jag längtar...

Jag har även suttit i solens värme med min kära make. Hållit varann i hand och pratat om vårt förhållande som började med vänskap och som växte till passion och kärlek. Han är min bästa vän, min älskare mitt hopp!
Vi kom fram till än en gång att vi kan skatta oss lyckliga. Vilken tur vi har haft.
Men vi vet också att det krävs arbete för att orka se på samma nuna i flera år och orka älska varandra lika år efter år. Som kloka prästen sa åt oss för några år sen man måste vårda den ros man har... Det stämmer!

Ikväll har vi pratat med Malin på skype. Det känns skönt att kunna se varandra fastän nu bilden inte är den bästa.
Hon berättade om magen och om lillbusens hjärtljud. Allt verkar vara bra! Så vi kan oroa oss lite mindre inatt...
Så nu fortsätter vi att räkna ner dagarna tills M kommer hitåt igen och tills vi får lära känna busen som bor i hennes mage.

Nu fortsätter jag att goosas med doggen och väntar på john blund.

Tack och förlåt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar