torsdag 23 maj 2013

Ledig dag

Här sitter jag och vet inte hur man har en ledig dag? Sen den 16 mars har allt rullat hårt fram och det har inte funnits nån nödbroms. 
Så nu sitter jag rastlös och känner mig stressad. Jisses säger jag bara! 

Det är nog normalt att man fortsätter i samma takt som hjärnan/kroppen blivit van med men att man inte kan koda om sig direkt och stressa ner och varva ner?! 

Jag kom även på mig själv att stressa och stirra runt mig då jag försökte fokusera min blick på boken jag börjat läsa. 
Så jag tror nog att det är bra med ledigt direkt efter allt detta. Yoga och pilates samt gym är bra för kroppen och hjärnan samt själen! 

Nåt som är roligt är ju att det faktiskt är över och jag har faktiskt klarat det.
Handduken har jag tänkt slänga in många gånger och ge upp men jag har någonstans hittat tigern i mig och kravlat mig vidare. 

I vintras var stödet av malin och tanja det som höll mig flytande många gånger. Tanja visste exakt hur min stress var och malin lyssnade och gav mig andra tankar. 
Även kära D fick vara med på läxorna, vi brukar skoja om att även han får sin mössa i sommar och ett närvårdar betyg. 
Jag är så tacksam över de som har peppat mig och som har gett mig tid att klaga av mig för att sen gå vidare. 

Så nästa vecka är det över och jag kan börja andas med ett betyg rikare. 
Jag är verkligen stolt över mig själv! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar