måndag 13 maj 2013

Att glädjas...

...över små ting tycker jag nästan att jag är bra på! 
Jag kan ta det lilla och göra det stort för mig... Glädjas åt små saker som gör att andra mår bra eller att få se dem le. Det är bara det som kan få en att jubla!

Idag då jag ringde min svägerska efter jobbet fick jag höra de juvliga orden 1100 jag hoppade nästan jämnfota samtidigt som jag lät tårarna rinna ner för mina kinder. Det var lycka, ren och skär lycka! 

Före mitt samtal till svägerskan så var jag och hälsade på en mamma som fick mina ögon att vattnas. Att få höra att någon har snäst kan göra en jätte lycklig. De som inte förstår sorge arbete vet inte hur man tar sig genom viss faser. 
Detta har varit en bra dag. Med många fina stunder! 

Jag är tacksam. 

Tänk vilken gåva man kan få varje dag. Bara man söker efter den! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar