lördag 11 maj 2013

Maj med allt vad det för med sig...

Det här året är maj för mig en tid att begrunda både sorg och glädje. 
Jag tänker på döden och hur ledsamt jag har efter min mormor. Hur stolt hon hade varit över mig som har kämpat mig igenom skolan, sjukdom och branden. 
Jag tänker också på det lilla liv som vi aldrig hade chansen att lära känna. Hur mycket vi kunde ha lärt den lilla tösen. 
Men då gläds jag samtidigt Massor för det nya lilla livet och som hålls kvar så länge som möjligt. Så snart har vi en liten kille att glädjas åt. 
Sen tänker jag på min farfar och på hans viktiga roll i mitt liv. Hur stor del han har haft till mitt sätt att se på saker. 
Jag känner glädje och sorg över hans födelsedag som var igår. Jag är glad över att vi får ha honom i våra liv men jag är ledsen för att han själv inte kan minnas allt som han mer än gärna skulle vilja! Familj har alltid varit viktigt för faffa.

Sen kommer vi till det som jag tycker är jätte bra och det är ju Malins dag som är idag. Det är hennes födelsedag! Hon firar den tyvärr i en sjukhussäng i Åbo och inte med oss på en restaurang. 
Men som sagt vi ska glädjas över små saker nu som att vi alla är friska o h att det nya livet hålls inne så långt som möjligt. 

Sen är det morsdag och då tänker jag igen på min mormor och hur mycket hon har betytt för mig. 
Även tankarna på min mamma snurrar iväg, hur konstigt det vore om inte hon.fanns. Man ska vara lycklig så länge man har de nära och kära i livet. 

Detta blev ju nu igen ett djupt men tanke fullt inlägg. 
Just detta snurrade idag i mitt huvud efter gårdagens födelsedags kalas och på de 90 år som min farfar fyllde. 

Ikväll skall vi fira Malin i hennes frånvaro och skåla i cola för henne. 
Massor med kramar på din födelsedag fina syster. Läs dikten på gästboken din den säger allt om dig och Tanja. 
Tänk vilka kvinnor vi fann i varann. Livet skänkte oss änglar till denna jord. 
Stödet vi ger varann kan inte mätas med pengar! 

Nu tackar jag för mig och säger även förlåt om jag hinner göra nåt dumt ännu idag. 
Tack å förlåt (detta gjorde jag då jag var liten varje kväll) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar