tisdag 21 juni 2016

Lata Soliga Dagar

Ledig dag nummer ett.
Vilken härlig ledig dag det blev, lite måsten men mest sköna stunder.
Trädgården fick sig en liten omgång tack vare att mamma kom på besök. Hon hjälpte mig riva och ta bort ruttna bräder.
Nu är det bara att sätta ner lite mera blommor i bänken. Den har ju inte blivit omskött ordentligt på några år.
Jag är ju inte nån expert inom detta område men det gäller ju att försöka ändå, ta reda på och försöka klara det.

Det mest intressanta är ju nog att ta reda på vad växterna heter, vad jag har där i blombänken. Sen att se vilka färger de är och försöka fylla i med mera växter.
Följer ju inga färgmönster utan jag vill ju helst blanda.


Jag tycker ju inte om helt strukturerade rader och blombänkar, utan gillar då det växer lite som det vill. En trädgård ska kännas mysig, ombonad alltså lite vild enligt mitt tycke.

Sen så hoppas jag ju att det lyckas, att få fram känslan.  Nästa steg är ju att få ihop en liten oas där vi kan sitta och njuta av kaffe. Sköna kvällar på bakgården, spela spel, prata strunt in på småtimmarna. 
Familjetid, lugna stunder och högljudda stunder med massor av skratt.
Då njuter jag, livet som kommer. Gör inget fastän det är skoj och stoj.



Resten av sommaren ska vi tillbringa utomhus hoppas jag, mera soldagar och fina kvällar.
Båtliv och motorcykelfärder. Denna kväll som bilden visar var ju alldeles strålande. Vi njöt till max.
Simmade, hoppade från båten och badade bastu.
Finland då det visar sin bästa somriga sida!


Nu är det bara att fortsätta, sluta lata mig här framför skärmen. JAG har ju ett kök som ska bli klart.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar