måndag 20 juni 2016

Sköna sommardag

Måndag, jobbkväll och solsken.

Så skönt, man kan gå i t-shirt, låta kunderna vädra lite längre.
Och alla är lite extra glada pga solen.

Nu väntar några lediga dagar bakom knuten, så skönt.
Jag hoppas ju på mera sol och varma vindar, det är inte så många dagar kvar innan vi har midsommar. Och det ska bli så skönt i år. Jag är ledig midsommarafton, vi har förhoppningsvis båten i sjön.
Så familjen Wiik hoppas på en solig midsommar, en midsommar med midsommarstång och grillade biffar.

Nedräkningen är i fullgång, semestern kommer med stora steg mot mig. Semestern kommer ju att vara full med renovering men lite ledigt ska vi nog unna oss.
Mannen önskar ju få börja på i källaren så jag måste nog ge mig och låta honom börja på där. Det gäller bara att tömma och slänga ut saker.
Gårdsloppis vore ju nåt. Kanske jag borde ordna ett sånt nu då jag har tid, semester.


Köket rullar på, inte helt klart och inte helt kloka är vi men kanske det ordnar sig.
Kanske jag blir klokare om nån vecka.

Men nu önskar jag mest sol, och lite köks-inspo....


Nu blir det att säga gonatt åt kidsen, jag ska läsa lite sköna hem...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar