onsdag 8 juni 2016

Stormen över Kivilös

Här blåser det och regnar.
Men mannen i huset struntar i det, han är på utsidan och fixar med nya gräsklipparen Gösta.
Kaninerna Gussi och Huitale tittar på honom som att han har tappat förståndet, det kanske han också har gjort men det gör inget.
Gräsätaren Gösta är min gåva till min man, eftersom att jag är jätte allergisk för gräs och nyklippt gräs så kan jag inte hjälpa till med det. Så då vi beslöt oss för att flytta till ett egnahemshus LOVADE jag att det blir en Gösta åt honom i present.
Så till helgen åker Gösta runt för sig själv. Ska bli spännande att se hur han kommer att trivas med oss.



För övrigt så är det rätt så lugnt här inne i Kivilös, vi har en kreativ paus med renoverandet.
Tapeterna till The master bedroom kommer om nån vecka, tills de får vi göra annat.
Jag mäter väggar, golv och tak som bäst.
Köket borde börja få sin form, plats och färg. Hur vi vill att de ska se ut, vilka skåp vi vill ha m.m.

Vi borde få in vår beställning innan den sista juni, så vi har inte så många veckor på oss mera.
Och det är ju inte så lätt det här med att planera och skissa upp.

Lite mera klarhet har vi med matsalen också, jag har i flera år gillat marimekkos kakaopuu tapet.
Men nu då jag såg den hemma hos nån och på en hel vägg ändrade jag min åsikt. Den var inte alls fin! Och jag vet att vi inte skulle vara nöjda efter ett tag.

Så nu blir det lite andra funderingar, de är hemliga ännu.


Annars har sommaren börjat rätt så lugnt, gumman har börjat sommar jobba, pojkarna är inte hos oss som bäst. Jag har några veckor kvar innan sommarsemestern börjar.
Min kära man jobbar än och vi kommer att vara lediga samtidigt i år men de lediga dagar kommer nog att vara här hemma, mest i källaren. Det är renovering av bastu/spa avdelning som gäller då.

Denna sommar kommer vi nog inte att vara så LEDIGA som vi önskar MEN vi har ju ställt till med detta själv.
Vi får vila då vintern kommer.

Ända jag önskar är att få sova lite längre på morgonen. Äta frukost i lugn och ro. Prata med min kära man in på småtimmarna på helgerna. Sånt som man inte kan göra då man jobbar och stressar.



Nu börjar det blåsa kraftigt och klockan är rätt så mycket min första lediga dag av två är över och jag har mest uträttat saker här hemma.

Nu är det dags att söka upp JOHN BLUND och hoppas på att han vill hålla mig sällskap en stund.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar