torsdag 9 juni 2016

Snapchat

Då man har tonåringar i huset lär man ju sig en hel del olika sociala medier/forum som man annars kanske inte skulle upptäcka! 
Som kvinna i sina bästa år trodde jag inte att jag skulle gilla snapchat so much. Men Gud vad roligt det är. Följer en hel del olika personer i min vänkrets samt några "kändisar"... 
Kan säga att jag gillar detta skarpt! Man kan komma på sig själv att man skrattar högt åt nåt som visas i 10 sekunder. 

Kidsen kanske inte gillar att jag har "bildkoll" på dom om jag är lite orolig var dom är. 
Men jag har ju kul åt deras storyns också. 

Hittills har jag bara hittat en social medie grej som jag inte gilat och det var ask! Fy för den sidan. 
Mobbning, utfrågningar och fula saker kom fram där på anonyma sätt. 
Jag anser att man skall våga säga/fråga det man vill veta face to face. 
Men det finns alltid några fegisar, har försökt prata med barnen om detta men alla ggr kan jag ju inte lova att dom inte har fegat ur... 

Hopps bara att dom har lärt sig så mycket folkvett så dom ber om ursäkt om dom sårar någon. 

Stormen Salomon slutar inte att hälsa på och jag får fortsätta vara instängd här hemma. 

Nu ska jag snappa (snäppa, vet inte hur man säger de) lite med mina vänner.

Skön dag till er alla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar