fredag 28 mars 2014

Våren

Hela vintern har ju egentligen varit som höst och vår. Det kom ju aldrig riktigt kalla dagar och massor med snö.
Och det har varit en riktigt skön vinter tycker jag. För i mitt jobb är det nog bättre att vara utomhus med de äldre om det är mildare grader och mindre snö på vägarna.

Men nu cirka en vecka så har det riktigt varit vår i luften. Efter det senaste snö fallt "takatalvi" så har det riktigt blivit som vår.
Igår då vi pratade på jobbet jag och en liten tant så kom vi fram till att allt har hoppat en månad. Att det är ju mera som i april nu, slutet på april.
Så man kan ju undra hur kommer sommaren att se ut?? Blir den lika bra som förra året?
Jag tycker om vädret och hur det ändrar. Att man inte har kontroll över det och att det är bara att vänta och se. Spännande!


Det är full nedräkning pågång här hos oss, semester och resa bort med familjen. Spännande för två små unga töser och spännande för maken som inte tycker om att flyga.
Men roligt skall det bli och alla längtar redan. Även där hoppas vi på lite värme och sol. SKÖNT!

Sen då vi kommer hem är det snart en ny månad och gumman fyller 15, moppekörkort och mammas hjärta som värker och jag får försöka att inte hönsa sönder henne med min ångest i trafiken.


Nu tar jag min kopp och sätter mig på trappan där ute för att dricka min andra kopp kaffe. I sovrummet knapras det tapeter och jag får sitta och lyssna på då någon annan jobbar.

Trevlig helg till er alla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar