söndag 23 mars 2014

Ett problem i mina ögon

Vet ni vad jag tycker är hemskt? Jo dagens anonyma mentalitet... Man kan få vara anonym över allt och säga en massa strunt! Såra andra hit och dit och tro att man inte behöver stå till svars för det. 
Och det hemska är ju att dagens unga (inte alla) tror att de är hemliga på nätet! Men det är du ju aldrig. Nätet är en stor sak och du hittas alltid om någon verkligen vill det. Lagens långa arm fungerar på det viset! 

Detta fenomen finns på facebook och instagram men där är de ju mera öppna och namnet följer med. 
Men det värsta som finns är ju ask! Vilken dum människa har kommit på detta?? 
Alltså hjälp, det är skrämmande hur elak de är mot varandra på denna sida! 
Vilka frågor som kommer! Som vuxen person skulle man vilja spärra alla idiot sajter och strimla sönder dem! 
Men det är ju inte riktigt så enkelt! 
Jag har nu följt med tonårs tjejens frågor, vissa har hon läst upp högt för mig och jag förbluffas varje gång över vissa saker. 
Jag påstår inte här att alla frågor är hemska och elaka men många av dem borde nog ha namn under så man kunde ta kontakt med personen i fråga eller dennes föräldrar! 

Det hemska med alla dessa sociala medier är ju just hur de hanteras. 
Och hur mobbningen över nätet går hårt framåt! Hjälp säger jag bara. 

Det hemskaste som fanns då jag var tonåring var ungefär om ingen svarade på hemtelefonen eller var hemma om du hade cyklat några kilometer för att träffa nån! 
Att bli "dissad" idag är mycket värre än förrut! 

Jag skulle önska att alla unga skulle förstå att ta vara på de vänner de kan få! Och förstå att du en dag kan stå öga mot öga med denna människa och ansöka om ett jobb eller dylikt... 
Just då kanske du sväljer några gånger extra och skäms över ditt beteende som var då! 
Onödigt är bara förnamnet då man ska be om ursäkt för strunt saker som man bara gör för att alla andra gör dem. 

Lycka är att känna många, livet är att ha några goda vänner! Cirkeln sluts med en stark hand som är din trygghet, din familj! 

Så mitt tips åt er där ute, ta hand om varann! Livet lever du bara en gång! 


Tack å förlåt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar