måndag 17 oktober 2011

Vänninor / Vänner...

... är nåt som alla behöver på ett eller annat sätt.
Alla behöver inte träffa sina vänner varje dag, vissa behöver dem runt sig hela tiden.
Vissa vänner träffas en gång om året och är fortfarande dom bästa vännerna som dom var för tie år sedan då dom var unga och kunde träffas varje dag efter skolan och på fritiden då man inte hade andra plikter och andra liv.
Sen finns det såna som du träffade för fem sekunder sedan och det känns som att du har känt den här människan hela dit liv. Bara på några sekunder vet du allt om denna person!

Jag har en sån vänskap (en sån som inte tar slut fastän vi inte ses varje dag) med två av mina äldsta och gamla vänner. Vi lekte i rapa diket då vi var små, vi lekte knut-kissa varje dag, vi cykla mellan lappnäs och v-by med dockan på pakethållaren. Vi tältade och pratade skit  hela nätterna. Även andra barn var med men just de här töserna fastnade i mitt hjärta extra mycket! Dessa två damer är väldigt speciella för mig, vi ses kanske inte varje dag och vi hinner inte prata i telefon varje dag men då vi träffas så är det som att samtalet slutade där var vi börjar denna gång.
Dessa väninnor betyder väldigt mycket för mig och jag hoppas att jag alltid får ha dem nära mig.... NÄRA mitt hjärta där dom hör hemma!
För vad vore livet utan väninnor / vänner... Dessa små änglar som vi får låna för att berika vårt liv. Göra livet bättre och låta en få små skratt-gropar bara då man ser dem.
Jag är så tacksam för dessa vänner som jag har runt mig. De står där bakom mig (och min lilla familj) och stöttar till tusen. Efter allt som har varit så vet man vem som finns där och inte finns där... Och efter allt som livet har bjudit på kan man säga att man känner ännu mer tacksamhet för hur vännerna står där med öppna armar och ger en just det man behöver. PRAT, kramar och tysthet!

Till mina vänninor / vänner vill jag säga TACK! För allt stöd och allt hopp ni har gett oss. DET finns ännu goda hjärtan omkring en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar