måndag 17 oktober 2011

Är det nån som minns denna julkalender...

... Ture Sventon, Privatdetektiv.
Det här är en av mina favorit julkalendrar genom tiderna. Jag tyckte att det var så spännande att se varje dag vad som hände och vad allt fiffigt han skulle hitta på. Flyga på mattor m.m.
Har även läst några av hans böcker inte alla, men idag lyckades jag fynda första boken där allt började.
Det är så roligt att som "vuxen" kunna läsa "barnböcker" som mumin böckerna har jag läst flera gånger. Man förstår dem på ett annat sätt då man börjar komma upp i åren...
Men som sagt Ture och jag har ett särskilt band, vi levde barndomen tillsammans.
Och nu tror jag bestämt att jag skall börja söka efter de böcker som jag inte har läst av Åke Holmberg.

Nu skall jag nog krypa ner i min fåtölj och lägga filten över mina axlar och läsa en kort stund innan jag tar natten... GONATT alla andra Sventon fans!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar