tisdag 18 oktober 2011

Livets regler...

... och det konstiga som man inte fattar!
Har idag funderat lite över hur vissa saker händer här i livet. Är det färdigt bestämt hur det skall hända?? Är det ödet att vissa saker sker...
Eller är det så att man föds med tur eller otur? Och efter det så blir ens liv som det blir??
Ibland så funderar jag över varför det händer så mycket tråkigheter i mitt liv. Hur mycket jag skall orka kämpa mig igenom förrän det brister... Eller om det är meningen att jag skall lära mig allt detta för att sen kunna ta mig igenom nåt ännu värre??
Dessa dagar borde jag kanske inte få tänka och fundera alls. Men jag tycker att både jag och min man har gått igenom det ena helvetet till nästa...
Visst har vi det bra och vi får vara friska, men ändå. Det är ibland som att man tänker, hur mycket orkar en människa innan den brister?
Är det därför jag är så här positiv till naturen, glad och extremt social, för att jag har gått igenom så mycket redan? Är det därför jag inte stressar sönder saker och ting och klarar av att behålla lugnet i vilka situationer som helst??
Men jag förundrar ändå över människors livsöden. Föds vi med tur och otur??
Vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar