torsdag 3 mars 2016

Inredningsbilder

Här sitter man då igen. Dessa månader bara susar förbi.

Jag har bara en sak i min hjärna för tillfället och det är tapet, golv, färg och form. Alltså Renovering.
Det känns som att man inte kan tala om annat än just det. Och ibland skulle man helst av allt bara rymma iväg till varmare länder och gömma sig en stund.
Flytten in i vårt fina 60-tals hus fick sig många törnar men nu är vi äntligen på väg mot själva renoveringen.

Nu har vi äntligen kommit fram till golv i sovrummen och det blir klassiskt och helt utanför det vad vi hade trott.
Tänk hur man kan förändras? Bara på några år så blir man helt plötsligt som mormors val.

Väggfärg har jag redan köpt till killarnas rum och det ska bli riktigt skönt att få se resultaten sen. Det kommer att bli snyggt med lite färg klickar här och där.
Och att de sen också gillar färg och mönster var ju en rolig sak. Det hade man inte kunnat ana förrän de fick trava igenom olika tapetböcker. Det är lite kul att se hur mycket som har "fastnat" och gnuggat av sig på dom från mig och andra i vår omgivning. För jag har många vänner och bekanta som inte alls är rädda för färg och mönster. För visst är nog livet roligare med lite färg.

Sen så kan jag nog med handen på hjärtat säga att det är första som vi har så här svårt min man och jag att bestämma oss med vissa saker. Dels kan det ju bero på att vi försöker tänka 60-tal men ändå ta in det moderna. Det är inte så lätt och det kommer nog fram små gnabb emellan åt.
För seglar jag iväg så bromsar han nog mig och vice versa.

Men hittils har inte tredje världskriget brutit ut.

Nu ska jag googla vidare på tapeter, kök och kakel. Bilder kommer senare...

Godnatt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar