torsdag 21 januari 2016

Throwback Thursday

Jag är inlåst mot min vilja här hemma, flunssan har tagit mig.
För att göra eländet roligare, har jag hört på gammal musik idag. Tänkt mig tillbaka till 80-talet och 90-talet. Låtar som har spelats där hemma då jag var liten. 
Lyssnat på streets of London och tänkt mig tillbaka till sommar dagarna. Den låten brukade min fasters man sjunga och det är ett lugn över den låten. Jag tror att vi är rätt så många som kan texten till den, kanske inte hela men ändå nåt ur den. 

Den här trevliga flunssan som bestämde sig för att ta över mitt liv gör sig påmind hela tiden. Går jag till köket för att dricka nåt så är jag så trött och slut efter det. 
Så nu just stirrar jag på alla som är ute och går i Kivilös, de kör bil. Kommer hem från jobbet och jag är avundsjuk. Fastän de har varit kallt idag så skulle jag gärna ha varit ut en liten stund.
Tiden har ju tyvärr gått mest till att sova, jag har pratat med mamma och svarat på sms men det är liksom det mesta och tyngsta jag har gjort idag. Sen då jag har varit vaken har jag surfat på nätet och sökt tapeter, mattor och kakel. Inspo hit hem!
Egentligen är väl det farligare än att vara sjuk?? Tror åtminstone att min man skulle tycka det. 

Söker lite nya saker till hemmet nu då det snart är vår. Har ju inte haft så här stort förut att inreda. Och då källaren och "sovrummet" där nere blir klart så har jag ju ännu mera att fixa. Detta kan ju också bli en sjukdom. 
Men nog går väl den här sjukdom över också. Hoppas bara att den inte går över så snabbt!

Bilden är från två vintrar sen, Gloskär och fina vinter-solen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar