måndag 18 januari 2016

Här sitter jag då i Kivilös

Välkommen till Kivilös, välkommen till en ny del av livet.

Man kan nästan säga att livet har blivit upp och ner vänt och vi har inte riktigt fattat att vi är här. 
Vi har ett nytt ställe att kalla hem, våra bilar styr nosen mot en ny väg varje gång vi skall åka hem.

Det händer inte så radikala förändringar i hemmet som bäst och vi pausar och verkligen funderar lite innan vi går vidare i steget som kallas renovering av hus.

Vi har börjat riva lite smått och man hittar nya saker varje dag.
Vi har nu fått veta att det är plankor på  golven, och att det finns plankor under taket också. Så då vet man ju lite mera än vad vi gjorde då vi köpte huset.

Vi börjar i pojkarnas sovrum och det blir lite spännande att inreda åt tonårs pojkar. Då jag frågade vad killarna ville ha så kom det fram att det duger om dom får en stad.
Stad, ja det lät ju lätt. Men jag kan säga er att det inte var så lätt.
Men nog har jag kommit fram till lite saker och ska nu försöka rådfråga dom.

Om nån skulle fråga mig vad jag vill ha i sovrummet just nu så skulle jag svara; JAG VET INTE! 
Jag är inte riktigt redo för det ännu, lika är det med köket. Jag googlar bilder på kök, bänkar, luckor och annat material men jag har inte kommit långt med det heller. 
Men där har jag ju ingen stress egentligen. För det blir först till sommaren eller hösten som vi tar oss an det. Skönt ska de bli då allt börjar falla på plats men lite kaos måste man ju ha förrän det känns rätt??

Men ingen kan säga att det inte känns bra, bra att ha ett hus. Egen gård, och solsida på kvällarna har jag förstått. Grannen berättade här om dagen att det blir varmt här på kvällssidan då solen tittar fram. Nu är ju frågan då? Slår denna tomt vår varma bakgård på borgarmalm?
För där var det olidligt hett, blir det att investera i en markis då sommaren kommer?
Sen är jag ju nyfiken på tomten, vad finns det för fina blommor och buskar?
Massor med tankar snurrar mig i huvudet. Spännande tider man lever i.

Nu blir det att googla lite mera kök.

Skön kväll till er alla!

P.S. Kom ihåg stickasockona!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar