onsdag 20 januari 2016

Renoverings yra...

...här är jag igen.
Renoveringen och jag glider runt på nätet. Jag har sökt på en hel del olika tapeter.
Vilka färger vill vi ha? Vad annat önskar vi oss?

Vi tar ett sovrum åt gången, sen blir det en garderob och till sist hallen. Då hallen är klar och lilla hallen är klar så fortsätter vi mot vardagsrummet och matsalen.
Efter det kanske det blir ett litet uppehåll, för om vi klarar det i rekordfart så är vi klara före sommaren. Men vad vet jag?? Kanske vi är långsamma.

Köket blir det sista som händer på övre våningen, jag skulle helst vänta till sensommaren, men tror inte att mannen går med på det.
Jag vill vänta med att laga köket så att jag har tid att fundera och planera. För detta kök ska ju stanna en låååång stund!

Jag har nu kommit så långt att jag har hittat några favoriter i tapet väg. Så skönt med planering och det är skönt att vi har rätt så lika smak jag och maken. Det tog oss några år att komma till vår punkt, vad vi gillar båda och ibland är det bara den ena som gillar då får man kompromissa. Men hittils har vi klarat oss utan "gräl".

Det blir inte så vitt som förra huset, vi är rätt så trötta på den vita färgen. Sen måste vi ju också tänka på att huset är från -62 och vi vill försöka ha kvar lite av 60-talets charm.
Svåraste hittils har varit att söka efter en kammin/spis som passar in med 60-talet och nutid.
Tips på bra spisar? Den behöver inte lagra i flera dygn värme.

Kidsen rum har dom fått fria händer, det är deras rum och ingen av dom har horribla tycken och smak... Gumman har nog rådfrågat mig några ggr redan, skall bli kul att se hur det blir sen på riktigt.
Man märker att hon tänker och funderar mycket, är ju lite av en perfektionist så allt ska ju vara precis som hon har tänkt sig.
Killarna i sin tur hade ju bara ett önskemål så där får jag trolla till lite extra så spelhörnan blir perfekt. Den ska ju användas av hela familjen då vi har en "gemensam" dator i familjen.

Alla i familjen ser väl mest fram emot om tv-hörnan där nere sen. Där kommer nog kidsen att hänga tror jag, kanske mest pga spelkonsolerna men även för att dom får vara ostörda från oss.
Där kan man titta på det man vill! För visst är det skönt att titta på vampyrer utan mamsen som ojjar sig?? Tur att dom har hundarna som livvakter då...

Ha en skön kväll/natt

Kattorkestern får sjunga oss till sömns, Godnatt





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar