fredag 23 augusti 2013

Vänner som fann varann

Allt började en höstdag i sjuan... Vi pratade i korridoren, vi var paralell klass! 
Jag tyckte om hans ögon direkt. 

Vi blev kompisar, våra vänner slöt ihop och vi blev ett gäng! 
Tuffa trodde vi... 
Vi hade många roliga kvällar och många sena nätter! Helt plösligt fann vi en gnista i varann men ingen av oss vågade riskera vänskapen.
Vi gick vidare till andra förhållanden och vi fortsatte vara vänner. Vänner som tyckte om att prata sent om nätterna!

Några år senare fann vi varann utanför bonäs drängstuga, jag hade just slutat ett hobby pass och du meckade med en motorcykel! Vi hade inte träffats på ett tag... Våra liv hade ändrats! 
En fest senare hos några vänner och mitt liv blev annorlunda! Du sa en Sanning som fastnade hos mig. Och mitt "sår" blev ett stort öppet sår! 
Det tog ett tag innan vi vågade säga som det var åt varann! Många sena nätter och långa pratstunder senare tog jag mod till mig...
Jag tycker om dig! Du blev stum försvann några dagar för att sen återvända och säga Jag älskar dig! 

Ett år senare frågade du under lampskenet på veneziansk om jag vill spendera livet med dig! 
Jag blev stum, hade ju varit sjuk och hade inte kunnat tro att det var de du hade smygit med några dagar... Vi förlovade oss under raketerna! 
Den dagen glömmer jag aldrig! Det var då som jag förstod hur mycket en man kan älska en kvinna... Det var då som jag förstod hur extra viktig jag var för dig!

Livet vår berg och dalbana är det bästa som har hänt mig... Jag är lycklig! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar