fredag 23 augusti 2013

Lyckligt lottad

Jag är en mycket glad människa många undrar hur jag kan alltid orka vara glad och skratta så mycket som jag gör... 
Hemligheten i det gott folk är att jag har jobbat med mig själv, stenhårt! 
Jag har vänt på varje sten i mitt inre för att skaka bort sånt som egentligen är oväsentligt. 
Visst har jag mina dagar jag med, vem har nu inte det! Men går man lite tillbaka ser igenom sitt liv, ögnar igenom det man verkligen har varit med om så kan det öppna upp dina ögon och inse vilken tur du har som lever. 
Du har tak över huvudet, du har kvar dina minnen i byrålådan! Du lever inte i det där dåliga förhållandet längre utan du lever som du vill! 

Jag har haft många törnar genom åren och det som har fått mig att leva fullt ut är just dessa törnar! JAG ÄR LYCKLIGT LOTTAD! 

För om man låter se le varje dag så blir det till sist en vana att ta allt med en liten klackspark. För inget är perfekt inte ens den bästa människan på jorden! 

Det bästa man kan unna sig själv är att inse hur bra jag är på att vara just Johi! Jag är helt suverän på att göra andra glad! Så varför ska jag inte höja upp mig själv lika då??


Hur tänker ni??? Vad får dig att bli glad? 


Tack å förlåt! (Juthbacka nästa) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar