lördag 21 maj 2016

Vi bor i ett 60-tals paradis

Välkommen in till oss! 
Här är vi, lyckliga. Vi går med ett fånigt flin på läpparna hela tiden. 
Kan man vara så här glada? Över att ha egen stor gårdsplan? Svaret på min fråga är ju såklart JA! 
Vi har en 60-tals villa, ett paradis. Och jag /vi stortrivs med att sitta i trädgården. 


Då vi bodde i radhuset fanns det inte så mycket bakgård eller framsida. Så det blev inte så många blommor. 
Men här finns det gamla blombänkar. Som frun/mamman före mig har planterat. Det är mäktigt att följa med och se hur det ändrar. 



Säkert finns det något som jag och dottern vill plantera själv sen. Men just nu är vi tillfreds. 
Några små sommarblommor har vi hämtat redan och pelargonerna och hortensian väntar på att få lämna ut på nätterna. 



Insidan är ju förstås i full gång än och vi håller som bäst på med gummans rum. 
Fortsättningsvis tänker vi ju på att det är ett gammalt funkis hus vi lever i. Så vi försöker att tänka fräschare, modernare och 60-tal. Vi kan ju inte förstöra det ljuvliga huset! 
Nu ska jag googla vidare på kök och inspiration till lite annat... 
Som dörr? Vad och vilken passar till denna stuga? Just nu är det en Ekdörr blandat med en vit dörr... Den ska bytas och brevinkastet ska bort! Ingen tidning till dörren mera. 


Njut av pärlhyacinten. Och våren! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar