tisdag 24 maj 2016

Gråa vädret

Tisdag, det blev inte så varmt och vackert som man trodde... Morgonen bjöd ju på helt fantastiskt väder! Jag trodde att det skulle vara kjol väder hela dagen... Beslöt att ha T-shirt på mig, då kom kalla vindar och man kände att regn kommer snart...
Men för en pollen allergiker gör det inget fastän de kommer lite regn. 
Vädret blev lite grått, så med gott samvete har jag googlat bloggar, kikat runt på style room och försökt hitta inspiration till sovrummet. 
Men det ser inte lovande ut! 

Min man och jag har nog snart gått igenom alla tidningar, bloggar, bilder på nätet minst sex eller sju ggr. 
Men inget säger Hej! Här är jag!

Kanske man borde sluta söka... Låta tiden ha sin gång! Gå ner i källaren en stund och börja där! 
För vem säger att vi måste just börja med sovrummet nu. 

För vi har ju nog en hel del annat att stå i, kanske man börjar planera kök och tapet dit istället.??? 

För inget kan väl vara så här svårt? 
Och med handen på hjärtat trodde jag inte att det var sovrummet som skulle få oss på fall! Att vi skulle stranda där! 

Men inte ger jag upp, det är tid vi behöver.

Och det finns ju nog annat att göra också. 

Om en stund är det tyst i huset! Då ska jag samla tankarna kring datorn, mönster och former. En stor te kopp och lite tankar kan göra underverk. 

Ha det gött denna gråa tisdag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar