fredag 12 juni 2015

Tyst i huset

Nu har det snart gått en vecka sen gumman åkte iväg på läger... Och tystnaden som infinner sig i huset är nästan påtaglig. Var det så här då vi var två? Nu ska ni inte tro att vi har ett dåligt förhållande utan vi tycker om lugn och ro hemma, tystnad och samtal då man vill vädra sina tankar. 
Även gumman är tyst och lugn hemma! Men så här tyst brukar det inte vara! 

Ingen sång, ingen serie som snurrar i rutan, ingen som skrattar högt och ingen som dricker oboy! 

Var det så här innan? Förrut? 
Tänk att jag inte minns. 

Jag minns nog hur det är att ha tid med min man M E N jag minns inte det andra. Tänk så snabbt man glömmer... 

Nu då veckan har gått ska det nog bli skönt med familjemys! 
Helgen kommer att innehålla konfirmation och besök av gummans kusiner. De två busarna skall sova hos oss. Det är ett tag sen dom sov över här. 

Sista natten av tystnad... Tack gode Gud för tonårs ljud! 

Nu återgår jag till min man och filten! Ni kan få njuta av en bild från Larsmo slussarna... Ha en skön natt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar