onsdag 10 juni 2015

Fotbolls Onsdag


Här åker jag på R8:an som en brusande vind. Mamman med den blåa bilen svischar förbi! 
Jakobstad-Kronoby-jakobstad(tellus)-Kronoby-Jakobstad, det känns som att jag kan den här vägen nu! 
Lill-gumman är på läger denna vecka med sin moster, de rockar loss för fullt i Kronoby! Och där emellan måste vi slänga oss in i futis onsdagen!  Match i Gerby mot BK-48. 
Spännande var det! Men tjejerna bet ihop kämpade och segrade med 4-2. Då känns det lite bättre att slita sig från sången och åka iväg. 

Nu åker vi buss och väntar på att få komma hem. 

Dessa fotbolls matcher tar upp en hel del tid av familjen men vi är alla med och ropar, hejar och jublar! Och att se tjejerna utvecklas! Herre min tid vilken framgång och vilket sammansvetsat lag dom är. 
Det är nog som tjejerna säger de är 11 vänner. Fina vänner! 
Tänk vilken rikedom att gå vidare i livet med dessa människor runt sig. 
Det är så att man blir lyrisk! 

Nu väntar jag med spänning på nästa match! Och hoppas på mera seger sötma åt tjejerna! Fortsätter vinsten så leder dom i sin division. Hittills har varje match resulterat i vinst! Wau! Eller hur? 

Nu fortsätter denna mamman njuta av tystnaden och lugnet innan jag tar tag i ratten igen och styr den mot kronoby. 
Vi ses! 


Fc United -99 mot BK-48, 4-2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar