tisdag 10 februari 2015

Nu står vi inför val

Det är en ny månad och gumman står i för nästa dörr här i livet.
Dörren som står på glänt redan, vilken skola blir det till hösten? 
Man kan få vara med och diskuttera och hjälpa men valet är ju ändå hennes. 
Och hjälp vad många tankar som har snurrat här i våra huvuden. 
Detta är också ett stort val för mig, det pirrar i magen och jag tänker tillbaka då jag gick på 9:an och skulle välja. 
Nu lutar det ju mot ett alternativ redan men det kan ju hända att det ändrar då valet skall göras. 

Resan gick bra för lilla familjen och vardagen kom hastigt emot oss. 
Gumman har klassresa framför sig och maken fyller år! 
Det händer en hel del denna vecka. 
Men jag har ledig helg så det är ju något att se fram emot. 

Våren tycker jag känns i luften som bäst. Så jag har en sån där löjlig känsla i kroppen av att jag borde fylla mitt hus med tulpaner. 
Ekonomiskt sätt så är det kanske inte så bra men vackert skulle det vara. 

Jag har även googlat resor bort till sol och värme. Har ju en vintersemester spurt ännu innan sommaren. Men det kanske får bli en påsk i Stockholm. Kanske våren har kommit dit då! 
Det skulle sitta fint med en te kopp på något fint cafe och bara njuta av solen. Men påsken är ju tidig i år så kanske snön är kvar då ännu??

Nu skall jag sätta mig bredvid dötra mi och kolla läxorna och fråga några frågor inför morgon dagens biologi prov. 

Godnatt mina vänner, här kommer en Kuusamo bild från helgen 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar