söndag 1 februari 2015

2015, nytt år med nya upplevelser

Ibland så hinner man inte riktigt till, till den där punkten då du känner att nu är du nöjd.
Ibland så märker du att du inte har alls stannat upp och gett dig själv möjligheten att bara vara och andas.
Då märker du att skit, här står jag lika stressad igen och flåset och pulsen är långt över 100.
Är det då som du borde stanna, stanna på riktigt och känna smällen nå din käft?
För då om nångång så märker du att nu har jag inte varit snäll mot mig själv. Jag har glömt mig på vägen igen och bara fortsatt i samma fart framåt.

Livet är inte alltid så lätt och då man kommer fram till att det aldrig mera blir som då man var 20 eller 15 så kan man få en liten livskris.
Att skit, är det så här att vara vuxen? Är det nu det börjar? Tystnaden och att vara ¨tråkig¨??
Min definiton på vuxen är inte att jag börjar gå omkring och tro att jag är mer än någon annan. Att vara vuxen i mina ögon är att kunna ta ansvar och våga stå för det jag verkligen tycker. Men att också förstå att livet är inte svart-vitt.
För hur mycket man skulle vilja ändra på den andra så kan du det inte i långa loppet. En kort stund kan då få den andra människan att ändra sig men i slut ändan kommer dom där sakerna att bli som förr.

Som t.ex. en människa som älskar att jobba och tycker inte om att ha semester, den människan kan du inte få det där ¨jobbet¨ ur ryggraden.
Där är min man och jag olika, jag kan bara vara då jag är ledig. Sitta ner och andas, läsa en bok eller bara glo på havet en hel dag. Men det är något vi båda har fått acceptera under dom här åren vi har på nacken.
Och det är dessutom hälsosamt att vara olika. För usch vad tråkigt det skulle vara annars.

Med det här nya året så har jag några små drömmar. Och jag hoppas även att dom skall slå in detta år.
2015 skulle kunna vara ett år av lugnare slag. Från 2008 och framåt har det varje år varit sorg med i bilden. Detta år önskar jag mina nära och kära lugn och glädje ämnen. Sorg behöver vi också men i år kanske vi kan ta det lite försiktigare med den biten.

Så nu önskar jag ett nytt år med nya upplevelser och Januari månad har ju tackat för sig så vi fortsätter i samma takt som den har varit.

Bloggen har även fått ett litet ansiktslyft. NI som läser den från mobilen/plattan hojta till om den ser för jävlig ut (sori)

Ha en skön söndag mina gullisar!
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar