torsdag 5 februari 2015

Det egna jaget

2015 är här, första delen av vintersemestern har börjat och jag har hunnit med en hel del... 
Detta året har jag bestämt att ge mig själv tid för saker som jag gillar. 
Några år gick i studerandets tecken och jag hann aldrig riktigt göra något annat än jobba, studera och ge tid ibland åt mina nära och kära. 
Min man var den som fick mest min lediga tid för att försumma varann är ett stort No No i vårt förhållande. 
Då man har varit med varann ett tag så inser man rätt fort att man kan inte alltid sätta sig själv i främsta rummet! För man måste bygga på det man har om det skall hålla! Och det vill jag ju, för dagen då jag svarade JA så visste jag att det är nu eller aldrig som jag skall satsa! Vill jag behålla min man och han mig så måste vi inse att vår kärlek behöver vattnas och gödslas! 

Men 2015 skall jag ge mig tid, vårt förhållande är stabilt och gumman är ju rätt så vuxen ändå! Så Johi mamman skall få bli ompysslad i år! Jag har inga stora överdådiga planer men nåt smått har jag bestämt att unna mig! 
Som att hinna Yoga, det är roligt, avslappnande och bra för kropp och själ! 

Sen så har jag några små andra planer ännu som inte har gått helt genom mållinjen ännu men det kommer kanske svar på det senare! Nu väntar jag och längtar på sommaren! Det ska bli skönt! 
Men våren får nog komma nu först, den innehåller en hel del kalasande och många träffar med släkt och vänner.

Tänk vad skönt det är att leva! 

Kram på er alla och njut av Runebergs dagen! 


Här kommer det som jag har hunnit med, min systers rum. Nu är hon nöjd och kan sjunga där så det ekar! 


Tyvärr så tog jag inga före bilder av tapeten och dom bruna fönstren. Men jag kan säga att tapeten var lila (rätt så mörk) så hela rummet blev dystert. Nu är det lite mera ung kvinna känsla på rummet! 
Detta stillade ju tyvärr inte mina renoverings fingrar så nu längtar jag ju efter ett egnahemshus! Känner ni någon som vill byta mot ett radhus? Hör av er! 



Nu packar jag familjen i bilen och styr nosen mot Kuusamo. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar