fredag 19 juli 2013

Mitt i natten

Här sitter jag och glor som en uggla! 
Ända vännen som är vaken är Leffe the dog. Han och jag har just varit ut och springa lite... Kvällskiftena gör detta med mig här efter. 
Jag sitter och stirrar i flera timmar då jobbet är över. Så tur att man inte har morgon tur imorgon. 

Det som jag egentligen hade på min hjärna och mitt hjärta var tankar om kläder och hysterin över skor. 
Jag var in till en affär här om dagen och där stod två tjejer och tittade in en klänning, tjej a sa till tjej b att oj nu är den på rea! Helt plötsligt kommer tjej c in i bilden rycker åt sig klänningen och går mot kassan. A och b lämnar och stirra på varann och jag märker att dom inte vågar säga nåt. Så då tjej c kommer förbi mig säger jag på finska att om hon inte märkte att de höll i den. Haista vittu får jag som svar! 
Då kunde jag inte hålla mig så mitt svar blev nä d vill jag nog inte! 

Tjej a och b hittar en storlek av den samma klänningen på ett annat ställe! A tackar mig för att jag var snäll! 

Sen senare ser jag samma finska tjej i en sko affär där hon står med sin väninna, de glor på mig och viskar nåt! Då jag kommer närmare frågar dom var jag hittat mina fina skor? Jag svarar artigt jag snodde dom av en tjej som ville köpa dom! 

Jag känner då jag går vidare hur tysta dom blev! 

Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar