onsdag 3 juli 2013

Hur beter du dig?

Jag har nu i några dagar tänkt på hur människor beter sig... Vad som kommer ut ur deras mun då dom öppnar den för att prata.
Det som slår mig är hur förvånade vissa blir då de får en reaktion på det som de häver ur sig. Är det så att man får vara elak och snäsig själv? Men man tycker inte att man är värdig en kommentar tillbaka? 

Som man behandlar andra blir man behandlad själv, det är nåt som dyker upp i mitt huvud! 
Jag anser att man skall visa respekt åt andra som man själv sen kräver att få tillbaka... Och är någon ohövlig åt en kan man välja att reagera med prat eller med att svänger ryggen åt och bara gå! 

Att uppföra sig dåligt och göra dumma/elaka saker mot nån har jag aldrig förstått mig på. Jag har alltid varit nyfiken på människan och sett alla med deras egna personlighet och önskat mig lära känna dem. 
För i min värld finns det inget vackrare än personligheter, utseende är bara ytligt! Det som är vackert är din insida! 

Så nästa gång du bestämmer dig för att vara spydig eller bara häva ur dig skit så tänk efter om du själv vill få detta tillbaka mot dig? Det kanske svänger lite på sättet man pratar med andra. 

Tack och förlåt! 

5 kommentarer:

  1. Du har en mycket viktig tanke här... Har nyligen varit en vecka på cypern, där bl,a ser man hur familjär stämning som finns i andra länder. alla pratar snällt med alla och alla bryr sig om alla. Så snart vi landat i helsingfors insåg man genast att man kommit tillbaka till Finland. där hörde man att vartannat ord var en svordom o dyl. Folk var mera egositiska här än de mäniskor vi hade umgåtts med 4 flygtimmar längre bort. Man frågar sig skarpt var är det som är fel, speciellt här i Finland. Varför är vi så bitter, egoistiska, argsinta, själviska, snäsiga, och använder fula ord till varandra för att handväskan rör människan man går förbi eller dyl.Man vill så gärna kunna förändra världen till den där snälla mjuka omtänksamma hjärtegoda världen. Kram Johi ha en bra dag. Siv.
    S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du slog huvudet på spiken Siv...
      Ibland blir jag så chockad hur folk beter sig mot sina medmänniskor att jag måste fundera om jag verkligen kommer härifrån. Jag vet att alla inte gillar mig då jag är glad hela tiden och låter inget trycka ner mig MEN om man har varit med om lika mycket som jag så vet man att det är rätt så små saker som händer en dagligen... Så länge man lever och mår bra så är det ingen vits att hänga upp sig på småsaker.
      Tack för din fina kommentar, hoppas du har haft en strålande dag också! Kram

      Radera
  2. Svar
    1. Tusen tack! Detta funderade jag över inatt då nukkumatti hade glömt bort mig. Var med om en liten händelse som fick mig att tänka på hur man behandlar de man säger att man älskar. Detta fick mig att reflektera åter igen hur jag uppför mig och hur jag vill bli bemött! Ha en skön sommar och njut av ledigheten vi har fått...

      Radera
  3. Råka hitt hid ti bloggen din i misstag, he va no ett bra misstag! :) Bra skriva!

    SvaraRadera