måndag 11 juli 2016

Skön helg

Här sitter mamman på tåget. Vi susar förbi träd och städer, tåget styr sig mot Österbotten. 
Här i tåget har vi diskuterat helgen, vilken helg vi har fått ha och uppleva!
Uppleva massor med nya saker, pratat med goda vänner. Suttit i lugn och ro, ätit gott och pratat om allt mellan himmel och jord. 
Vi kom fram till att vi har varit i varandras liv i 28 år. Det är inte många vänner som har känt varandra så länge. 
Fastän vi inte kan ses varje dag så är vi alltid där vi har varit. 
28 år av vänskap som har gått upp och ner men vi har alltid stått bredvid varandra. 

Denna helg var speciellt skön efter denna tunga vinter/vår. Nu åker jag hem med laddade batterier och lite mindre stress. 

Så det gjorde inget att tonårs gumman var med och min lillasyster. De var på ruisrock och skötte sig galant! Men jag tvivlade inte en sekund på det. 

Så idag finns det tre nöjda kvinnor i tåget mot Österbotten. 

Tog inte många kort den här helgen men några kom jag ihåg att ta! 


Vår mötesplats i Åbo, när till M:s och nära till centrum




Väninnan M hade fixat till lite lyxig "förfest" på lördagen, god bubbel fick vi smaka på och jättegoda blåbär och jordgubbar. En helt super fin Lördag. 



En god brunch med min tös och syster, sen en stund i Hansa köpcenter innan sista dagen av ruisrock. 




Tack från den här mamman ❣




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar