tisdag 19 augusti 2014

Att duga!

En liten tanke så här på kvälls kvisten, att duga. 
Att få vara som man är! Att inte be om ursäkt för hur livet ser ut. Att ha förståelse för varandras vardag och att allas liv är lika viktiga! 
Att mitt kaos kan vara någon annans himmel och att dera "lugna" liv kan rent ut sagt vara ett helvete. 
Att inte riktigt ha den förståelsen att allas liv räknas kan ibland förbrylla mig. 
Då man är tonåring får man höra vänta bara du förstår om några år.
Då man är 18 får man veta att snart vänder det vänta bara då du är 20. Man har då väntat på en hel del saker redan och ändå känner man sig som att ta mig på allvar redan. 
Alla har vi haft den där känslan. Olika men ändå på något sätt lika! 
Då man kommer över 20 strecket så får man höra eller ta emot blickar om man är singel, och man kan då känna som att det typ är något fel på mig. 
Den känslan är hemsk och alla som har varit 20 vet att man inte är så stabil då heller. Det snurrar i skallen och man vill bara duga och smälta in. 
Sen då man äntligen har hittat någon så kommer nästa press, varför har ni inga barn eller Ja ni har inga barn jamen då lever ni ju lyxliv. Då har man inte någon rätt att vara trött, klaga på städning eller ack och ve om man säger att man har stressigt! 
Det är just vid det här tillfället som jag nästan smäller av. Men då kan jag säga att jag istället blir tyst här efter och andas en stund och tänker; ja tur att jag inte behöver gå i dina skor, de måste vara trånga med fördomar. 

Man ska aldrig nedvärdera en annan människas liv. För vi har ingen aning om hur deras riktiga privat liv ser ut! Kanske de lever i ett ständigt kaos där det känns som att hela livet snurrar i 100km/h. 
Att alltid tänka mitt liv är nog värre än ditt är väldigt dömmande och då har man nog nästan glömt bort lite bitar på vägen. 

Jag älskar att höra om andras med och motgångar inte av nyfikenhet utan för att jag formas även av deras erfarenheter. Tänk vad mycket en främling kan lära mig om mig själv! 
Jag tackar livet för det jag har gått igenom och allt som jag har bearbetat, så från och med imorgon skall även jag minnas hur det var att vara 20. 

Mer förståelse till folket! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar