onsdag 11 september 2013

Om att trivas hemma

Som de flesta har förstått så röjjer jag och min man här hemma. Vi ändrar om och fixar till det.
Anledningen till allt detta är att vi inte riktigt har orkat och tyckt om vårt hem sen det brann ner för ca fyra år sedan! 
Känslan som vi själva hade gjort det till då var borta! 

Jag och även kära D fick omvärdera vad ett hem betyder för oss! Det är inte ett hus i sig själv eller sakerna du har runt dig utan det är människorna som finns i ditt hem som gör hemmet till ett hem! 
Sen måste du ju nog ha saker för att skapa trivsel och ha nånstans att sitta osv. 

Om man aldrig har upplevt en brand och om man aldrig har förlorat allt på bara några minuter kan man inte ens förstå hur ens känslor kan ändra inom loppet av en minut! 
Jag kommer aldrig att glömma då vi gick in i huset tillsammans, vi såg på varann och tystnaden sa allt! Den sa precis allt vad vi tänkte och våra ögon pratade istället. 

Känslan ur hemmet hade försvunnit! Och all kärlek ur rummena var borta! 

Nu då skolan e klar och jag kände att allt det nya vi hade skall bort så kom känslan lite tillbaka! 
Jag har haft turen att få en man som tycker om gamla möbler, hus och att blanda med nytt och gammalt! Även färg har han börjat gilla! 
Så nu tänker vi bara på känsla och rofylldhet! 

Vi längtar båda två efter att få trivas hemma... Det är hemskt att inte hitta tryggheten och trivseln fastän hur du än försöker. 
Men nu är vi på god väg! 

Det sker hela tiden förändringar nu och det är roligt och spännande! Men vi har en detalj kvar och det är en kökssoffa som vi skulle vilja ha! 
Men vilken och hur ska den se ut... Stoppning eller utan stoppning? 

Passar den in i rummet? Alla dessa frågor och inga riktiga svar i mitt huvud... Även kära D har svårt att komma fram till nåt! 
Så det är väl bara att fortsätta att drömma och söka tills man hittar den rätta! 

Nu skall jag fortsätta söka till loppis bordet... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar