torsdag 8 december 2016

Om att ha tråkigt

Här sitter jag bara, sen Lilla Jul har jag stirrat på dessa fyra väggar.
Tror jag har läst alla mina inredningstidningar massor av ggr och jag har nog googlat mig igenom en hel del bloggar, tips och sånt samt tapetbolag.

Att inte kunna renovera och hjälpa till här hemma är döden som bäst.
Vi har massor på gång just innan jul och jag hoppas ju att jag skulle kunna hjälpa lite ännu, men det ser inte lovande ut.
Vi drömmer hela familjen att vi ska kunna öppna upp till vardagsrummet, och att vi skulle kunna elda i vår nya "kakelugn"...

Det är spännande tider vi lever i som bäst, det är massor med roliga renoveringar som kommer här näst, matsalen och köket blir ett projekt som körs samtidigt. Oj vad spännande säger jag.
Ny ytterdörr ska de bli och jag kollar in snickeri sidor och andra alternativ.
Det är pirrigt!

Att renovera ett 60-tals hus och försöka tänka på stilen är roligt, speciellt och samtidigt lite svårt.

Vi har bott i gamla lägenheter, renoverad 70-tals radhuslokal och efter branden 2009 i ett splitter nytt radhus byggt 2010.
Då vi beslöt oss för att sälja gå vidare och köpa något större till familjen, så blev det just ett hus från 1962.
Många stirrade nog på oss och många tyckte vi var knäppa. Ni har ju nytt fick vi höra, men vi kände ändå att renoveringsfingrarna pittrade. Vi behövde få nåt vi alla gillade och min man och jag är ju båda lite 1950-1960 tokiga.
Efter många hus, så kände vi att vi ville se detta flera ggr.
Stället är perfekt och området är ju också perfekt, så här stannade vi upp och kände efter.
Det blev detta, Villa Långnabba som vi säger här hemma.

Snart har vi bott här ett år, snart har vi renoverat samtidigt som vi bor, det är kanske inte den här mammans dröm men då familjen röstar ner en så lyder man.
Tänk att snart är det ett år sen vi började drömma och fixa, snart har vi gått igenom övervåningen och då börjar källaren ropa på oss.
Vi har ingen brådska, vi har bestämt att övervåningen är den som måste vara klar om tre år då gumman har gått klart skolan. Då vi ska ha examensfest ute i trädgården.
Så kanske till sommaren blir det att bräslå och byta fönster samt ytterdörrar.

Nu är det bara att drömma lite till, och stirra på väggarna. Julen kommer ändå fastän jag inte har fixat nåt som jag brukar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar