fredag 4 september 2015

Familjens höstflunssa

Nu är den här! Första flunssan. 
Gumman hade den förra veckan och den har tagit oss alla. Jag sist denna gång så jag jublar ju lite eftersom det betyder att mitt immunförsvar har blivit bättre. 
För den som inte känner mig vet kanske inte att jag har världens dåligaste immunförsvar men att jag kämpar med att göra det bättre. Och jag har lyckats rätt så bra från förra hösten. 

Det som jag undrar nu är om det har tagit allas luftvägar? För jag har tungt att andas och är orkeslös. 
Gumman var likadan och hade blåa läppar vid ansträngning. (Det får hon lätt pga astma) 

Denna flunssa var mycket kraftig! Och den kom på en gång... Och blev stark direkt! 
Förhoppningsvis är det så att den går lika snabbt över och inte återvänder. 


Men det positiva är ju att min man har semester nästa vecka. Han kommer att vara hemma tillsammans med mig och att vi hinner göra en massa höststädningar tillsammans. Det blir att planera hösten väl. 

Nu skall jag smyga mig in hos mina favvo bloggare! Ha en skön fredag och helg 


Bilden är från veneziaden, villa avslutning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar